Gå til indhold

Klinikbeskeder

Denne funktion giver mulighed for nemt at fremfinde og sende beskeder til grupper af patienter i egen population, som måtte være i målgruppen for en indsats, fx indkaldelser, årskontroller, screeningsindsatser, klyngeindsatser, OK22 aftalte initiativer, vaccinationer mv. og dermed understøtte arbejdet med populationsomsorg.

Med den nuværende version kan klinikken sende beskeder til en gruppe af patienter baseret på kriterierne 'alder' og 'køn' - patienterne skal have Min Læge-appen installeret. Det er muligt at angive en patienthandling til beskeden, fx ”bestil tid”, hvormed patienten ledes direkte til tidsbestilling i Min Læge-app.

Det er PLO’s ambition, at funktionen skal videreudvikles til at give klinikken mulighed for, med få klik, at finde frem til forskelligt definerede patientgrupper i en population og samtidig være i stand til at notificere eller foreslå patienterne eller deres pårørende at kontakte lægen, hvad enten det er på Min Læge-appen, på en sms eller en mail.

Hvordan kommer man i gang med løsningen?
Du får adgang via dit lægesystem - enten som et link eller en knap-funktion.

Se vejledning til login her.


Når du er kommet ind i det nye modul til klinikbeskeder, kan du enten vælge at bruge PLO’s skabelon eller oprette dine egne beskedskabeloner og sende. Det er helt op til klinikken selv at vælge strategien, og hvordan værktøjet skal anvendes.

Se vejledning til klinikbeskeder her.

Hvad med support?
PLO har aftalt med alle leverandørerne af lægepraksissystemer, at klinikken kan ringe til supporten hos sit systemhus, hvis der er behov for hjælp eller vejledning. Du kan derfor ringe eller skrive til den support, du normalt går til, hvis der er spørgsmål til funktioner i dit lægesystem.