Tjek din lønseddel

Din lønseddel indeholder mange vigtige oplysninger, og det er altid en god idé at tjekke, at lønsedlen er korrekt.

Hvis du har mange vagter og arbejder i forskudt tjeneste, kan lønsedlen godt være lidt uoverskuelig. Hvis du er i tvivl om, din lønseddel er korrekt, kan du med fordel kontakte din tillidsrepræsentant eller sekretariatet.
I forhold opbygning  og tolkning af lønsedlen kan du rette henvendelse til HR afdelingen på dit hospital. 

Flere arbejdsgivere er gået over til kun at sende lønsedler i e-boks, ligesom de kan indkalde til tjenstlige samtaler og fremsende ansættelsespapirer udelukkende til e-boks. Hold derfor jævnligt øje med, om der er kommet nyt i din e-boks, der er relevant i forhold til din ansættelse.

Husk din e-boks

Breve til medarbejdere, der har en offentlig arbejdsgiver, vil som hovedregel fremover ikke længere modtage kommunikation fra deres arbejdsgiver med almindelig post, men som digital post via e-boks.

OBS! Du har som medarbejder pligt til at åbne breve fra din arbejdsgiver, hvad enten de er sendt til din fysiske postkasse eller til din e-boks. 

Det er derfor vigtigt, at du tjekker såvel din e-boks som din fysiske postkasse, da der ud over din lønseddel kan ligge anden vigtig post til dig fra din arbejdsgiver.

 Tip: Du har mulighed for at blive adviseret via e-mail og/eller sms, når der er kommet ny post til dig; du skal blot opgive din e-mailadresse og mobilnummer, når du næste gang logger på e-boks.