Min Læge

PLO og Sundheds-og Ældreministeriet har lanceret app’en Min Læge, der giver patienterne en mobil adgang til egen læge og overenskomstaftalte ydelser som fx e-konsultation. 

Med Min Læge kan borgeren skrive til egen læge, forny en recept, tjekke sin henvisning til andre i sundhedsvæsenet og holde styr på sine aftaler hos lægen. App’en giver også den enkelte patient adgang til egne oplysninger vedrørende vaccinationer og kroniske diagnoser. 

I løbet af 2019 bliver app’en udvidet med nye funktioner, så det fx bliver muligt at få indsigt i egne børns oplysninger om vaccinationer, se prøvesvar fra lægen, booke tid hos lægen og meget mere. 

Første version af Min Læge er nu tilgængelig for patienterne i hhv. App-store og Google Play. 

Dette dokument beskriver i kort form, hvad app’en indeholder og har af skærmbilleder(pdf)

Hvordan får jeg hjælp, hvis jeg oplever problemer?

Hvis du eller dine patienter oplever problemer med selve app’en kan I henvende jer til sundhed.dk, som PLO og Sundhedsministeriet har lavet en supportaftale med. Mail og telefonnummer på supporten hos sundhed.dk fremgår af app’en, under menupunktet SUPPORT.

App’en er teknisk knyttet sammen med jeres lægesystem. Hvis I oplever tekniske problemer mellem lægesystemet og app eller fx oplever, at app’en tilbyder patienterne e-konsultation til for mange personer i jeres klinik, så skal dette selvfølgelig rettes og det skal ske i selve lægesystemet. Hvis I ikke selv kan gøre dette eller oplever andre teknisk problemer i kommunikationen mellem lægesystemet og app’en, skal I kontakte supporten hos jeres lægesystemleverandør.