Min Læge

PLO og Sundheds-og Ældreministeriet står bag appen Min Læge, der giver patienterne en mobil adgang til egen læge og overenskomstaftalte ydelser som fx e-konsultation. Via Min Læge er det blevet muligt at udføre videokonsultationer. Den udviklet løsning er GDPR-sikker. 

Med Min Læge kan borgeren skrive til egen læge, forny en recept, tjekke sin henvisning til andre i sundhedsvæsenet og holde styr på sine aftaler hos lægen. Appen giver også den enkelte patient adgang til egne oplysninger vedrørende vaccinationer og kroniske diagnoser. 

Få videoer og billeder af Min Læge til din praksis her

Min Læge er tilgængelig for patienterne i hhv. App-store og Google Play. 

Dette dokument beskriver i kort form, hvad app’en indeholder og har af skærmbilleder(pdf)

Hvordan får jeg hjælp, hvis jeg oplever problemer?

Hvis klinikken har spørgsmål eller oplever problemer med app’en, skal man kontakte sit systemhus og få hjælp. 

Hvis patienterne oplever problemer med appen, skal patienten kontakte sundhed.dk om problemet, så klinikken ikke skal bruge tid på eventuelt tekniske problemer. Mail og telefonnummer på supporten hos sundhed.dk kan patienten finde i appen under menupunktet SUPPORT.   

Appen er teknisk knyttet sammen med jeres lægesystem. Hvis I oplever tekniske problemer mellem lægesystemet og appen, eller fx oplever, at appen tilbyder e-konsultation til for mange personer i jeres klinik, så skal dette selvfølgelig rettes, og det skal ske i selve lægesystemet. Hvis I ikke selv kan gøre dette, eller I oplever andre teknisk problemer i kommunikationen mellem lægesystemet og appen, skal I kontakte supporten hos jeres lægesystemleverandør.

Support til videokonsultationer

PLO oplever en stor efterspørgsel fra klinikkerne om, at de ønsker hjælp ved opstart af brugen af videokonsultationer i Min Læge-appen. Langt de fleste henvendelser drejer sig om hjælp til installation og opsætning af kamera og mikrofon i klinikken.

Vi opfordrer medlemmerne til at kontakte de regionale datakonsulenter, hvis der i klinikken opstår problemer med brugen af videokonsultation.

Kontaktinformationer til datakonsulenter i hver region fremgår her:

Datakonsulenterne kan træffes mellem kl. 08.00 og kl. 16.00 mandag til fredag.

Oplever klinikken problemer med PLO’s løsninger Det virtuelle venteværelse og Min Læge-appen, bedes man i første omgang læse klinikvejledningen her.

Finder man ikke svar på sine spørgsmål i vejledningen, kan man ringe og skrive til Triforks support, hvis kontaktoplysninger fremgår af vejledningen.