Min Læge

PLO og Sundheds-og Ældreministeriet har lanceret app’en Min Læge, der giver patienterne en mobil adgang til egen læge og overenskomstaftalte ydelser som fx e-konsultation. I løbet af coronakrisen har man hurtigt udviklet muligheden for videokonsultation via Min Læge. Løsningen er GDPR-sikker.  

Med Min Læge kan borgeren skrive til egen læge, forny en recept, tjekke sin henvisning til andre i sundhedsvæsenet og holde styr på sine aftaler hos lægen. App’en giver også den enkelte patient adgang til egne oplysninger vedrørende vaccinationer og kroniske diagnoser. 

Få videoer og billeder af Min Læge til din praksis her

Min Læge er tilgængelig for patienterne i hhv. App-store og Google Play. 

Dette dokument beskriver i kort form, hvad app’en indeholder og har af skærmbilleder(pdf)

Hvordan får jeg hjælp, hvis jeg oplever problemer?

Hvis klinikken har spørgsmål eller oplever problemer med app’en, skal man kontakte sit systemhus og få hjælp. 

Hvis patienterne oplever problemer med app’en, skal patienten kontakte sundhed.dk om problemet, så klinikken ikke skal bruge tid på eventuelt tekniske problemer. Mail og telefonnummer på supporten hos sundhed.dk kan patienten finde i APP’en under menupunktet SUPPORT.   

App’en er teknisk knyttet sammen med jeres lægesystem. Hvis I oplever tekniske problemer mellem lægesystemet og app eller fx oplever, at app’en tilbyder patienterne e-konsultation til for mange personer i jeres klinik, så skal dette selvfølgelig rettes og det skal ske i selve lægesystemet. Hvis I ikke selv kan gøre dette eller oplever andre teknisk problemer i kommunikationen mellem lægesystemet og app’en, skal I kontakte supporten hos jeres lægesystemleverandør.

Vedr. support til videokonsultationer
PLO oplever stort ønske om hjælp til at komme i gang med videokonsultationer. Langt de fleste henvendelser handler om hjælp i klinikken til installation og opsætning af kamera og mikrofon. 
 
Vi opfordrer medlemmerne til at kontakte de regionale datakonsulenter, hvis man har brug for hjælp til opsætning i klinikken.   
 
Kontaktinformationer til datakonsulenter i hver region fremgår her:
 

Åbningstider for datakonsulenterne er 08-16. 
 
Oplever klinikken problemer med PLO’s løsning ”Det virtuelle venteværelse” og Min Læge app’en bedes man læse klinikvejledningen her  link: https://minlaegeapp.dk/guide-videokonsultation-klinik/
 
Finder man ikke svar på sine spørgsmål, kan man ringe og skrive til Trifork supporten, som fremgår af vejledningen.