Gå til indhold

Spørgsmål & svar - kurser (FAQ)

Vi vil gerne hjælpe dig på vej, så vi har her samlet svar på nogle af de mest almindelige spørgsmål der kan være omkring tilmelding, betingelser m.m.

Hvordan med...

Vores kurser er praksisnære og forudsætter et indgående kendskab til almen praksis. Kurserne er dermed for alment praktiserende læger og deres praksispersonale (herunder også personale på vej i almen praksis). Pensionerede og arbejdsløse praktiserende læger kan ligeledes deltage. Enkelte kurser er målrettet uddannelseslæger og fase 3-læger.

Tilmelding foregår på den konkrete kursushjemmeside. På hjemmesiden oplyses gældende tilmeldingsfrist.

Efter endt tilmeldingsfrist kan ledige pladser forekomme. Ønsker du at tilmelde dig et kursus efter at tilmeldingsfristen er overskredet, er du velkommen til at kontakte kursussekretariatet på kurser.plo@dadl.dk, så ser vi, om vi kan imødekomme din forespørgsel.

For at fuldføre en tilmelding til et af vores kurser, skal du på kursushjemmesiden betale deltagerprisen online med et betalingskort - enten et Dankort eller et VISA-Dankort. Når du har betalt, modtager du umiddelbart efter en tilmeldingsbekræftelse og en faktura (i separate mails - sendt til den email, du har indtastet ved tilmeldingen). Vi hører ind imellem at disse mails kan fanges af spamfiltre, så tjek evt. din spambox.

Af administrative årsager er det ikke muligt at betale på anden vis (fx. via bankoverførsel, med kreditkort eller via EAN).

Hvis du af den ene eller den anden grund må melde afbud til et kursus, gør vi, hvad vi kan, for at hjælpe dig. Ved akut opstået sygdom/alvorlig sygdom i familien, bedes du straks kontakte os på kurser.plo@dadl.dk.

Afmelding skal altid ske skriftligt til os på kurser.plo@dadl.dk. Oplys venligst kursusnummer, navn på kursisten, kursustitel og dato.

Afmeldingsbetingelser - kurser i Danmark:

  • Ved afmelding frem til tilmeldingsfristens udløb refunderes kursusafgiften fratrukket et administrationsgebyr på kr. 200,-
  • Ved afmelding fra tilmeldingsfristens udløb og indtil 14 dage før kursets start refunderes 50% af kursusafgiften (incl. administrationsgebyr)
  • Ved afmelding senere end 14 dage før kursusstart vil den indbetalte kursusafgift ikke blive refunderet
  • Al refundering foregår til det betalingskort, der blev anvendt ved tilmelding/betaling.

Afmeldingsbetingelser - kurser i udlandet:

  • Ved afmelding frem til tilmeldingsfristens udløb refunderes kursusafgiften fratrukket et administrationsgebyr på kr. 200,-.
  • Ved afmelding fra tilmeldingsfristens udløb og indtil 30 dage før kursets start refunderes 50% af kursusafgiften (incl. administrationsgebyr)
  • Ved afmelding senere end 30 dage før kursusstart refunderes den indbetalte kursusafgift ikke.
  • Al refundering foregår til det betalingskort, der blev anvendt ved tilmelding/betaling.

Overdragelse af pladsen til en kollega
Du er altid velkommen til at overdrage pladsen til en kollega i klinikken, men vi beder dig venligst informere os herom. Skriv til kurser.plo@dadl.dk eller ring på 3544 8416.

Vi kan desværre være nødsaget til at aflyse et kursus, hvis en underviser bliver syg, eller der ikke er tilmeldinger nok. Hvis dette sker, kontakter vi alle tilmeldte, som bedes bekræfte, at de har modtaget beskeden. En kreditnota fremsendes til den email, der er oplyst ved tilmeldingen og det indbetalte beløb vil blive tilbageført til det - ved tilmeldingen - anvendte betalingskort. Vi kan have op til 4 ugers ekspeditionstid.

Nej, det er desværre ikke muligt. Du skal afmelde dig kurset ved at sende en mail til kurser.plo@dadl.dk med oplysning om kursusnummer, navn på kursisten, kursustitel og dato. Vi refunderer jvf. afmeldingsbetingelserne (se herunder) og du skal derpå lave en ny tilmelding til det kursus, du i stedet ønsker at deltage i.

Afmeldingsbetingelser:

  • Afmelding skal altid ske skriftligt til PLO Efteruddannelse: kurser.plo@dadl.dk. Oplys venligst kursusnummer, navn på kursisten, kursustitel og dato
  • Ved afmelding frem til tilmeldingsfristens udløb refunderes kursusafgiften fratrukket et administrationsgebyr på kr. 200,-
  • Ved afmelding fra tilmeldingsfristens udløb og indtil 14 dage før kursets start refunderes 50% af kursusafgiften (incl. administrationsgebyr)
  • Ved afmelding senere end 14 dage før kursusstart vil den indbetalte kursusafgift ikke blive refunderet
  • Al refundering foregår til dét betalingskort, der blev anvendt ved tilmelding/betaling.

Ja, hvis kurset er fuldtegnet, opfordres du til at skrive dig på ventelisten (på den enkelte kursushjemmeside). Kommer der en ledig plads på et kursus, aktiverer vi ventelisten og tager kontakt til opskrevne efter anciennitet. Vi bruger desuden ventelisten som en indikation på, hvor stor efterspørgslen er på de enkelte kursusemner, og om vi dermed skal forsøge at udvide antallet af kurser.

Det er uforpligtende at stå på ventelisten.

Ja, vi tilbyder det gratis koncept "gruppebaseret efteruddannelse", hvor du kan tage din efteruddannelse i en lille gruppe tæt på din hverdag. Konceptet tilbydes både for læger og praksispersonale og du kan læse meget mere HER.

Du vil kun høre fra os, hvis der kommer et afbud og du står øverst på ventelisten. Vi sender da en mail med et tilmeldingslink. I mailen står der, hvor mange dage, linket er aktivt. Svarer du ikke inden for fristen, får den næste person på ventelisten buddet.

Idet vi gør alt for at undgå at der står en tom stol på et fuldtegnet kursus, forsøger vi, helt op til kursusstart, at afsætte pladsen til en på ventelisten. Vi er godt klar over, at det ikke er alle, som kan springe til med så kort varsel, men vi gør forsøget.

Ved tilmelding til vores kurser skal du tage stilling til, om du ønsker at fremgå af en online deltagerliste. Listen er kun synlig for andre medkursister (der har sagt ja til at stå på listen) og er ikke offentlig tilgængelig. Du kan altid ændre dit valg ved at klikke på det link, der indgår i tilmeldingsbekræftelsen, du modtager i forlængelse af din tilmelding. Det også via dette link, du får adgang til deltagerlisten.

Vi har p.t. ikke mulighed for at vise deltagerlister på større arrangementer (Lægedage, SE-Dage og KPU-dagen), men alle kursister er selvfølgelig velkomne til at udveksle kontaktoplysninger under kurserne.

Den oplyste kursusafgift dækker undervisning, kursusmaterialer og erhvervsrejseforsikring (der er tegnet forsikring, således at deltagerne både er forsikrede i kursusperioden og eventuelle ferie-fridage før og/eller efter kurset).

Rejsebureauet opkræver særskilt for rejse, ophold og eventuel forplejning (der kan også tegnes særskilt afbudsforsikring til rejse/ophold med rejsebureau). Evt. tilslutningsfly er ikke inkluderet i afgift til rejsebureau og skal ligeledes tilkøbes særskilt. Nærmere detaljer følger i forbindelse med bestilling samt ved tilmeldingsfristens udløb. Rejse/ophold er et anliggende imellem kursisten og rejsebureauet.

På de individuelle kursushjemmesider vil du altid kunne se navn og kontaktoplysninger på dén person i vores sekretariat, som er koordinator på kurset. Du er velkommen til at kontakte vedkommende, hvis der er noget, du er i tvivl om eller ønsker uddybet.

Afmeldingsbetingelser - kurser i udlandet:

  • Ved afmelding frem til tilmeldingsfristens udløb refunderes kursusafgiften fratrukket et administrationsgebyr på kr. 200,-.
  • Ved afmelding fra tilmeldingsfristens udløb og indtil 30 dage før kursets start refunderes 50% af kursusafgiften.
  • Ved afmelding senere end 30 dage før kursusstart refunderes den indbetalte kursusafgift ikke.

Du får automatisk tilsendt dit kursusbevis, en uge efter kurset er afholdt (det sendes til den e-mail, du oplyste ved tilmeldingen). Når du trykker på linket i mailen, vil dit bevis åbne i en PDF-fil. Du kan kun aktivere linket tre gange, så vi anbefaler, at du downloader PDF'en og gemmer den på din computer.

Vi gør opmærksom på, at vi kun sender et kursusbevis, hvis hele kurset er gennemført - d.v.s. at man fysisk har deltaget på alle kursusdage/moduler.

Vi har nogle få arrangementer, hvor vi ikke udsteder kursusbeviser (fx. Lægedage, KPU-Dagen, konferencer og gruppebaseret efteruddannelse).

For at vi konstant kan videreudvikle og forbedre vores kurser, er feedback fra vores kursister af stor betydning. Vi håber derfor meget, at du vil bruge de få minutter, det tager at besvare evalueringsskemaet. Vi takker på forhånd :-)

Ja, vi udsender to nyhedsbreve. Et til alment praktiserende læger ("Nyt om lægekurser") og et til praksispersonale ("Nyt om praksispersonalekurser"). Medlemmer af PLO vil som udgangspunkt automatisk modtage nyhedsbrevet om lægekurser. Modtager du det ikke, er du velkommen til at sende en mail til os på kurser.plo@dadl.dk, så føjer vi dig til mailinglisten. Ønsker du at modtage nyhedsbrevet om praksispersonalekurser kan du selv skrive dig på denne mailingliste.

Det er naturligvis altid muligt at afmelde sig nyhedsbrevene (i bunden af nyhedsbrevene er der et afmeldingslink).

Du kan finde svar på en masse spørgsmål på Fonden for Almen Praksis' FAQ-sektion på hjemmesiden. Kan du ikke finde rette svar dér, er du velkommen til at kontakte Fonden på euf.plo@dadl.dk eller tlf. 35 44 84 98.