Gå til indhold

Indsendelse af Lægeerklæring/Speciallægeudtalelse

Se reglerne for indsendelse af Lægeerklæring/Speciallægeudtalelse

Udbetalingsbestemmelsernes 9.2.2. siger:
Fondsbestyrelsen har ret til at indhente dokumentation i form af lægeerklæringer og andre oplysninger (bla. mhp. kontrol af praksisaktivitet), der er nødvendige for Sygefondens administration. Speciallægen har pligt til at meddele alle relevante oplysninger.

Hvis du ikke er blevet bedt om en erklæring, skal du selv senest efter ca. 4 ugers fravær i praksis få egen læge til at udfylde denne lægeerklæring.pdf , som vedhæftes din anmodning om refusion eller fremsendes på mail.

Hvis fraværet er længevarende skal du efter ca. 12 ugers fravær i praksis få din behandlende speciallæge/hospital til at skrive en kort speciallægeudtalelse – se specifikationer. Udtalelsen vedhæftes din anmodning om refusion.

Hvis dokumentation sendes direkte fra egen læge/speciallæge/hospital kan der mailes til sikker postkasse: fas@dadl.dk - att. Sygefonden i emnefeltet.

Sygefonden betaler eventuelle udgifter til lægeerklæring/speciallægeudtalelse.